Friday, December 31, 2010

Bloglist Istimewa untuk Blogger Baru





salam kawan2 , pak cik2 , mak cik2 dan juge org kampung sekalian
hehe
adakah anda seorg blogger yg baru ?
ingin dikenali ramai ?
mahu menaikkan trafik d blog anda ?
jom , ramai2 menyertainya ~

BLOGLIST BLOGGER BARU

klik here

nak tag mereka :)



welcome 2011 and gudbye for 2010



salam uolls ;)
ary ney cuaca tetap same
x berubah
masih ujan dan benti sekejap2 je
neway , aq pon still same jugak
ready , takot2 something happen
insyaAllah xde pape 
amin ~
tp kan 
air pon still sejuk
mcm mndi air batu
betapa sejuk yg amat2
arghhh !


berbalik jgn tunggang terbalik kpd tajuk entry
sedar x sedar 
da nk masok taun 2011 kn
cptnyer mase berlalu
nmpknyer aq pon da semakin comel tua
semakin bertambah usia
kirenyer da 18 taun aq idup d dunia ini
bersyukur sgt sbb aq masih idup 
kdg2 bgn tiap2 pg
terpikir jugak klu diri ini x bgn2 da ke
iye lahh kn
ajal maut jodoh pertemuan semuanya da ditentukn
dan kte sbg hambaNya harus redha dgn segala yg suda tersurat
lg pon sume yg berlaku ade hikmahnya
dan taun ini jugak laa
mcm2 mende da berlaku dlm idup aq
sumenyer menjadikn aq bertambah matang
dlm mengharungi sume ujian
ceh ! skema pulak ayat :P
tp xpe
sesungguhnya pengalaman itu menjadikn kte seorg manusia 
yg mengenal ape itu sebuah
K.E.H.I.D.U.P.A.N.


chow cincau ~





p/s : aq kne cpt2 tutup lappy jap . umiey da bising suh packing brg2 nk blk mktab . babai :)




Thursday, December 30, 2010

kejadian yg baru berlaku d uma :)







salam uolls :)
act , aq x bape sehat laa
selsema dan ase nk demam jee
mungkin sbb cuaca skang kn
tao2 je laa
ujan yg x benti2
lg pon skang musim tengkujuh

ohh lupe pulak
td mse baca brite
ade ckp yg kwsn2 dijangka banjir
kuantan pon ade jugak ?
alamak ! 
abis laa , kne get ready nmpknyer ~
da laa tggl bape ary je lg nk blk maktab
klu laa banjir , ssh kot
ish3
minx2 dijauhkan , oke ?

act , uma aq da banjir td
tp nasib baek air x masok uma lg
tp t tatao laa cane
coz ujan yg xnk benti2 ney
klu benti pon , sekejap2 jee
air kt uma pulak da laa sejuk giler
nk mndi pon  pikir 2 or 3 kali tue
hahaha
terok btol ! ape laa ~










p/s : korg tlg doakan aq baek2 aje oke . 












Wednesday, December 29, 2010

R.I.N.D.U. :)



hye my darlings :)
sehat2 yee sume
sori da lame x update blog tersyg k
iye laa
bercuti di kg kn
sgt sgt sgt syokk !
walaupun sekejap je blk kg
hee
korg tao x ?
aq rindu giler kt korg sume 
percaya atau tidak ?
ahaha
believe it !
:D

oke oke 
act , blk kg sbb ade kenduri kawen
then 
buat majlis tahlil sikit
baca yasin 
2 je laa
ade laa jugak g jalan2 kt Jertih
coz my kg kt Terengganu kn
mood : epy laa
:)

oke . now pic time
nak jugak ! 
haha
;]







dah mcm Raja pulak :P
syahirul badri , my kazen 


iera wif mak sedare , cik su

kakak ngan mimie ;)

Thursday, December 23, 2010

bangun pagi celik mata ;)



hye guys :)
moge sehat2 slaloo
ary ney , aq bgn jee
terus cepat2 cari kakak
tye result dye laa
Alhamdulillah 
dye lulus , tp bese2 jee
sesungguhnya doa umiey termakbul
umiey bersyukur sgt2
idah epy tuk kakak oke ?

lalalala ~
esok aq nk balik kampung
hooray hooray
rindu sama village
haha

dis is kampung :D
doakan aq selamat sampai yee :)


chow cincau ~ daaa  c(:


p/s : sumber diambil dr Pak Cik Google ~

Contest Cerpen Sesedap Rasa


salam uolls yg kiut miut dan ensem :D
aq join contest Ain Zulaikha yg comel tuh . hee . saje nk try an . sbb before this . mmg x penah masuk mane2 contest . so x salah kn ? klu nk join jugak klik banner bawah ney .

just klik HERE




CERPEN SESEDAP RASA



Pada suatu petang yg senja , Ain Zulaikha berjalan-jalan dan berjalan lg dgn kucing kesayangannya yg bernama Bool itu . Mereka sentiasa bersama kerana Ain Zulaikha tidak boleh berpisah dgn kucingnya itu . Mereka boleh diibaratkn seperti kembar siam yg sgt akrab . Tp apakan daya manusia sememangnya tidak boleh disamakn dgn seekor binatang . Mereka bercadang utk beriadah kerana sudah lama tidak bersenam pd waktu ptg . Lagipun, Bool dah lama tidak keluar bersiar-siar diluar . Sampai ada jiran tetangga yg mengumpat pasal Bool . Mereka ckp Bool tu da macam anak dara sebab duduk terperap je dalam rumah . Ade ke patut kucing pun dorang nak ngumpat . Nasib baik Ain Zulaikha tak tahu pasal tu . Kalau tak , memang kena basuh habis-habis la dorang tuh . Al maklum laa , Ain Zulaikha tu terkenal dgn sifatnya yg sgt baik hati lg suci dan murni hatinya .

Semasa dlm perjalanan , Ain Zulaikha dan kucingnya hampir2 dilanggar oleh sebuah kereta yg memecut sgt laju seperti sdg berlumba dlm litar sepang . Kejadian yg berlaku itu sgt mengejutkn Ain Zulaikha dan Bool . Ain Zulaikha yg sememangnye terkenal dgn Ratu Melatah itu pun terus melatah tanpa disuruh. " Opocot mak kau jatuh tertonggeng tergolek ".opss...ha.kan dah melatah tu . ish pak cik ni . marah Ain Zulaikha dlm hati . Lalu pak cik yg membawa keretu tu dgn selambanye memarahi Ain Zulaikha kerana melintas tanpa melihat kiri dan kanan.Padahal Ain Zulaikha dah puas tgk kiri kanan mcm iklan jalanraya tu.Oleh kerana , Ain Zulaikha mmg seorg yg baik maka dia memandang pak cik tersebut lalu tersenyum.Dia tahu bahawa senyum itu merupakan sedekah.Pak cik td yg bkn main marahnya kat Ain Zulaikha terus cair.Dia pun turut tersenyum. 

***********************************************

IKLAN : BUDI BAHASA BUDAYA KITA

***********************************************


Ain Zulaikha masih lg tersenyum kerana senyumnya masih berbaki lg . Akan tetapi ianya hanya sementara kerana perutnya berbunyi kreukk ! kreukk ! ALAMAK ! da macam nama pelakon heroin smallville pulak daa. Kristin Kreuk . Lalu Ain Zulaikha menuju ke sebuah gerai  yg sgt low profile tetapi makanan yg disediakn sgt laa superb . fantastic . marvelles . hingga menjilat ibu jari kaki . Tidak lain tidak bkn makanannya ialah Nasi Ayam Special Khas Dari Malaysia . Ain Zulaikha tidak berfikir panjang kerana dia sememangnya sudah lapar yg teramat sgt . Lalu die meng'order' Nasi Ayam tersebut dgn segelas air Coke . 

Tidak lama selepas itu , pesanan makanannya pun sampai . Walaupun dlm keadaan yg sgt lapar , Ain Zulaikha masih ingat pesan emaknya yg menyuruh dia membaca doa sebelum mkn . Slps membaca doa mkn , dia pun mkn dgn berselera sekali . Tapi tetap dgn penuh sopan dan anggun kerana dia ingin menjadi seperti Perempuan Melayu Terakhir . 



Sedang Ain Zulaikha khusyuk menikmati hidangan di depan mata , tibe2 handset mahalnye iaitu Blackberry hitam berkilat berbunyi  . Trettt ! Trettt ! Trutt ! Trutt ! Eh macam2 bunyi pulak keluar . Dah mcm bunyi kentut pun ade . Ain Zulaikha terus membuka msg di inbox . Takut2 kalau ade emergency .  Jiran sebelah rumah nak bersalin ke .  Adik nak suruh basuh berak  najis ke . 

Rupa-rupanya kawan baik Ain Zulaikha je yg hantar msg , nak minta tlg share kredit sebab kredit dah abis . Tu semua kes sebab bergayut dgn pakwe 24 jam lahh tuu . Tak tau la camne nk buat aktiviti harian kalau dah 24 jam bergayut je . Nasib baik la Ain Zulaikha tu mmg baik hati . Tanpa berfikir 2 atau 3 kali atau 4 kali atau seterusnya , maka dia pun terus share kredit dgn kwn baik die tu . Dah la bkn sikit Ain Zulaikha bagi , ada la dalam 10 atau 20 ringgit Malaysia gitu , wahhh ! Sgt byk tuu . Boleh beli mekdi ( McDonalds) , kentaki fred ciken (KFC) atau A n dabeliu  (A&W ) . Pape pun , Ain Zulaikha tetap tak berkire . Malah , dia berpegang pada prinsip hidupnya iaitu menolong org yg sentiasa dalam kesusahan .

***********************************************

IKLAN : Lagu Wonder Pets

Wonder Pets, Wonder Pets
Kami datang
Membantu kawan yang kesusahan
Kami tak besar, dan kami tak kuat
Bila bekerjasama, semua jadi mudah
Hey…Wonder Pets!!
Yey!!

************************************************

Kemudian , Ain Zulaikha membuat keputusan utk pulang ke rumah kerana bimbang emaknya  risau akan dirinya . Al maklum la , Ain Zulaikha merupakan satu-satunya anak perempuan dlm keluarga . Oleh sebab itu , emaknya begitu ambil berat tentang dirinya . 

Semasa dlm perjalanan pulang , Ain Zulaikha terpandang seorg lelaki yg sgt dikenalinya . Puas Ain Zulaikha mengamati wajah tersebut . Akhirnya dia teringat bahawa lelaki itu adalah rakan sekolahnya yg telah berpindah dahulu . Tibe2 kenangan suatu masa dahulu bermain di kotak fikiran Ain Zulaikha . Lelaki itulah yg pernah hadir dan mengetuk pintu hati Ain Zulaikha . Lama jugak Ain Zulaikha berimaginasi dgn kenangan2 dia yg lalu , sampai tak sedar yg lelaki itu memandang tepat ke arahnya . Lalu , Ain Zulaikha termalu sendiri . Dia pun bergerak selaju kapal terbang di angkasa utk meng'cover' mukenye yg tersgt la malu . Last2 dia tersepak batu kat atas jalanraya , yg entah dari mane tetibe ade kat situ . Dah la bukan batu kecik tp tersangat la besar gedabak . Dgn secara automatiknya , Ain Zulaikha pun on the way nak jatuh kat tanah tp disambut oleh jejaka admirernye itu . Dah macam cerite Hindustan dah . Bertambah malu la Ain Zulaikha dgn muke yg ala2 blushing tuh . Macam Barbie Doll kena mekap pulak . Tp muke Ain Zulaikha tak payah mekap pun takpe sebab memang dah cantek + comel + cun = natural beauty . 

Tanpa byk soal , Ain Zulaikha pun mengucapkan terima kasih dgn nada yg teramat paling sopan dan ayu gitu di atas kesudian jejaka hensem tersebut menyelamatkannya tadi . Entah2 kalau dia tak diselamatkan td , dah selamat jadi arwah agaknya . Lelaki tersebut tersenyum dan menghulurkan tanda persahabatan . Mereka pun berkenalan dgn lebih dekat lagi . Semoge perhubungan mereka direstui dan kekal selame-lamenyer . ~ 

**************************************************
Sekian sahaja Cerpen Sesedap Rasa :)

..minx maaf diatas kesamaan  watak atau cerite yg agak merepek , ianya tiada kene mengena dgn yg hidup ataupun yg telah tiada juge yg telah menghilangkan diri ..






So , ney laa adiah yg bakal2 dimenangi oleh pemenang2 yg bakal menang oke :) agak lumayan kannn . ape tunggu lg . masih ade mase utk join ney . meh ramai2 memeriahkan lagi contest ini . okayyy . gudluck yee sumee  c(:

org yg di tag :P



wasalam ;)

Wednesday, December 22, 2010

gud luck for my sis :) PMR candidate .



hye uolls ;)
ape perasaan kamu menjelang ary esok ?
maaf maaf
persoalan ini hanya tuk candidates PMR only
bcoz esok kuar result rite ?
gudluck ye uolls
semoge korg2 sume
dpt result gempak gitu
especially for my sis 
kakak ! idah doakn kakak dpt result besh yee 
idah tao kakak da buat yg terbaek kn ?
klu tetibe kakak dpt result gempak giler2
mmg kakak power laa

caya laa kakak 
mmg power rangers btol la
tabik spring !
:D

ini dye budak yg dicari ! :P -kakak-



p/s : nak halau kakak tdo awal sbb esok dye kne amek result . miahahah :P

kad pengenalan baru ? O.o



salam ye kawan2 dan rakan2 sekalian :)
msti korg sehat2 jek kn
klu x , xkn bole tgk blog ney kn
okeh laa
ary ney
cam ary bese jek
but td aq g amek i/c baru 
hee
nape ngn i/c lame ?
xde pape 
but aq kn da cukup umo 18 
ulang suara 
suda cukup umo oke !
hahaha
gamba still cam same jee
but ade 1 yg nmpk cam len skit
guess what ?
ape lg
my face laa
ohh my gucci !
nmpk agak chubby  cute skit
:D
alaa . jgn ckp aq gemokk ye .
xponnn
aq xnk gemok !
tp umiey ckp t blk maktab kurus balik
btol ke ?
haha
senyum je laaa ~



Tuesday, December 21, 2010

xde mo0d nk follow :(



hye uolls :)
skang kn aq da xde mood nk follow blog org len
bkn xnk follow tao
tp xde mood..
the reason is
ble time nk follow 
xde gamba aq
tensen tao
t nmpk kosong jek
x ske laa
ad0i
cane tah bole terhilang pulak gamba kt situ
:(
sgtsgtsgt sedey 
isk isk isk
waaaa..
bole tlg x ?
sape yg tao tuh 
diminta kesudian anda tuk membantu yee :)
pleasseeee ~

mood : sedih yg amat ! 







p/s : diharap anda membuat pahala dgn membantu ieda yee . hee . :))

Monday, December 20, 2010

inilah yg dinamakan ' Kehidupan ' :)


pon ! pon !
ade org x ?
hehe
salam yee :)
eh nk dapat berkat laa 
assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
jawab ye , x jwb dose 

okeh laa
seperti yg telah tertulis di atas
just nk bagitau jee
betapa complicatednyer hidup ini
penah x korg terfikir
kdg2 kn , kte ssh nk faham org kn
walaupun rambut same hitam , tp hati lain2 
percayalahh 
kte memerlukan mase yg sgt lame tuk kte memahami org len
sbb x sume org mcm kte
btol x ?
setiap manusia dikurniakan kelebihan dan kekurangan
kerna di dunia ini xde manusia yg sempurna 




kalau kte x bole nk trime seseorg disebabkan kekurangannya
kte tgklah kelebihan yg dia ade 
pasti kte akan tersenyum gembira 
:)










p/s : tetbe aq teringat pesan umiey tersyg , umiey ckp klu kte x ske kt seseorg , kte tgk perkara baek yg org tuh penah wat tuk kte , nescaya kte akan tersenyum kerana memikirkan betapa bertuahnya diri ini . :)



Saturday, December 18, 2010

pagi yg cerah ;)



selamat pagi , tghari dan ptg :p
hehe
what happen today ?
act , aq n family bersibok2 pegi surau
iye 
ary ney kami ade buat bubur assyura
di surau tercinte 
da nme pon anak dara
mstilaa pegi tlg2 kn
xkesa laa tlg buat keje or tlg tgk jee 
haha
:D

tp tp tp
pg td an mndi , air sgt sgt sgt sejukkk !!!
ish3
sepanjang cuti aq duk uma
1st time ase air yg sgt sejuk ini
mne x , ase smpai menusuk ke tulang
ptotlaa sejuk sgt , smlm ujan 



selsema smpai i 
naseb baek x terok sgt
tp kn
klu xbese camtu
cane nk duk oversea t
haha


ha . btol x ?
kene biasekn diri ney
:p
lalala ~



Friday, December 17, 2010

today is hari ini :)


hye guys ;)
u olls nk tao x ?
my mulut x sembuh lg laa
sgt sakit
ary ney lg terok pulak
td mkn bole tergigit 
berdarah lg
ouch !
sedey :(

tp xpe
sakit kn bole mengurangkn dosa :)
mybe byk dosa kott
hikhik
ish3
xbaek btol
bertaubatlaa wahai cik ieda oi
:P
sebelum kamu ditaubatkn .
chow ~






p/s : semoge ary esok kn lebih sempurna ;) 






Thursday, December 16, 2010

malam ini . silap ye . suda pg :)


hey u olls :)
sehat x ?
hope korg sehat k
ieda x bape sehat
td kuar banda oke jeee
ape laa
haha

act
my mulut sakittt
ouch !
sgt  sgt sgt sakit !
:|

kpd mulutku sygs 
bole sembuh x ?
sy sakit sgt laa
hikhik

dan dan ktorg x amek byk gamba
mybe sbb terlalu excited 
ahaha
but
ade 1 pic jek
yg berjaye jugak d amek 
heeyahh !!!
:D



(: ieda n mun :)
location : ECM , ktn . phg .
- gerai popia crispy -



p/s : nitez . ops . morning guys :) daa ~ salamm .



Monday, December 13, 2010

xtvt bile xde keje !~!~!





ape lg ?
edit gamba laa 
ahaha
okeh laa
gamba ini di amik mse lam keta
ktorg2 xde keje
so amik la pic
hee
bole wat kenangan an ?
:]
chow ~